לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

הכירו את רשת התקשורת המתקדמת של הגוף!

פאשיה - אביגיל פורת - דרך גוף
פאשיה - אביגיל פורת - דרך גוף


ממש מתחת לעור גופנו קיימת רקמת חיבור ייחודית מופלאה ומורכבת העוטפת וסובבת את כל גופנו מכף רגל ועד ראש, מבטן לגב, רוחבית ואנכית.

ממש מתחת לעור גופנו קיימת רקמת חיבור ייחודית מופלאה ומורכבת בתפקודה, העוטפת וסובבת את כל גופנו מכף רגל ועד ראש, מבטן לגב, רוחבית ואנכית.

הכירו את הפאשיה!

הפאשיה מהווה כ-30% מכלל מסת השרירים! והיא מעבירה באופן ישיר ורב-כיווני מידע מוטורי, עצבי ורגשי אל ומכל שרירי הגוף ושאר איברי הגוף שלנו. היא מערסלת תומכת מגינה ומייצבת את כל איברי ושרירי גופנו הפנימיים והחיצוניים ולכן יש לה תפקיד בעל חשיבות עליונה בכל הקשור לתפקודי תנועה, יציבה, נשימה ועוד.

רקמת הפאשיה היא המארג המבני המאגד, המאפשר אך גם המגביל את תנועת מערכת התנועה ואת כל הגוף כולו. בצורתה המיטבית היא חצי נוזלית (נוזל סינוביאלי=נוזל סיכה), נוזל זה מאפשר לשמור על איזון בין אלסטיות לפלסטיות (בצורתו הדחוסה המוצקה יותר) ועל תנועה זורמת רציפה.

במצבים של מחסור בנוזל סיכה (זכרו לשתות מים!), תאונה, מחלה, חוסר תנועה ממושכת של השריר, עומס יתר על השריר או תנועה חוזרת הפאשיה מתכווצת והנוזל נהפך דחוס. במצב זה הפאשיה מאבדת את גמישותה ונוטה להתקצר ולהתקפל, מה שגורם להיווצרות של "הידבקויות" (Adhesion) ברקמה אל סיבי השריר. הידבקויות משבשות את הפעילות העצבית של חיישני התנועה הפרושים לאורך סיבי השריר. כאשר הפאשיה מכווצת ומגבילה את תנועת השריר היא מקבעת את תנועתו ולא מאפשרת לו לנוע ולהימתח. בכך טווח התנועה של השריר מצטמצם ומתקבע ומתחיל להופיע כאב. נקודת כאב זו נקראת טריגר פוינט (Trigger point)

פאשיה נמצאת בכל חלק וחלק של הגוף. היא זוכרת כל פציעה, טראומה, שינוי או חוויה. היא מגיבה לכל שינוי, מסתגלת בתגובה למצב הגוף ותמיד תנסה להחזיר את הגוף למצב של איזון גם אם לפעמים כ"איזון מדומה". במצב זה רקמת החיבור והשרירים פועלים יחד על מנת "לעזור" לחבריהם השרירים באזור מקביל המאותת עומס. דבר שיכול להתבטא בכאב והחלשות או כיווץ השרירים.

דרכי שיקום של הפאשיה והשרירים:

עיסוי רפואי הוא עיסוי המתבצע בעזרת מגע (איטי או מהיר, עמוק או שטחי) על הפאשיה, רקמות חיבור ורקמות שריר עמוקות יותר. גישה זו מאפשרת לרקמות גמישות, אורך, הגדלת טווחי תנועה, פתיחות, חופש, זרימת דם וחמצן. עיסוי רפואי מעודד ארגון מחדש של הגוף והחזרתו לתנוחתו הטבעית ע"י עבודה עם השרירים, רצועות, גידים ומפרקים. הפאשיה היא מרכיב מרכזי, אם כך, בעבודתו של המטפל.

תהליך הטיפול מאפשר מודעות של המטופל אל תהליכי השריר והרקמות בגופו ומשיב לאנשים פעילות גופנית יעילה ובכך משפר מצבים נפשיים וסטרס. אנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות כרוניות אשר נגרמו עקב תאונות, פציעות או יציבה/ישיבה/עמידה/הליכה לקויה או ספורטאים מקצועיים המעוניינים בשיפור ביצועיהם מקבלים טיפולים בעיסוי רפואי.

בהמשך סרטון המציג את יופיה ואיכותיה של רקמת הפאשיה.

המאמר פורסם גם כאן »

אביגיל פורת אביגיל פורת מטפלת בכירה בעיסוי רפואי, עיסוי הריון, שוודי ורקמות עמוק. בוגרת מכללת ברושים לרפואה משלימה של אוניברסיטת תל אביב. חברה באיגוד מקצועות העיסוי בישראל ומטפלת בקופות החולים. מנחת סדנאות עיסוי לזוגות וקבוצות.

כל המאמרים של אביגיל פורת:

תסמונת התעלה הקרפלית

תסמונת התעלה הקרפלית

כאבים עזים בשורש כף היד? יתכן שיש לכם תסמונת התעלה הקרפלית (Carpal Tunnel Syndrome)» מאת אביגיל פורת

תסמונת התעלה הקרפלית

תסמונת התעלה הקרפלית

» מאת אביגיל פורת

מה הקשר בין כאבי גב תחתון ולהיות אמא טריה

מה הקשר בין כאבי גב תחתו

אחד משחקני המפתח בכאבי גב תחתון ושכמות אצל הרבה אימהות טריות הינו שריר אשר תפקודו היעיל הכרחי ליציבה זקופה. ללא תמיכה שלו יציבה לא הייתה מתאפשרת כלל!» מאת אביגיל פורת

כל הפעילויות של אביגיל פורת:

מעסה רפואית מוסמכת, עיסוי ספורט, הריון

מעסה רפואית מוסמכת

אביגיל פורת מטפלת בכירה בעיסוי רפואי עם נסיון רב בטיפול בבעיות אורתופדיות, פציעות ספורט ועיסוי הריון. מייסדת ומנהלת של הקליניקה הרב תחומית לרפואה משלימה בחצרות יפו ומנחת סדנאות ללימוד עיסוי.» עם אביגיל פורת

מעסה רפואית מוסמכת, עיסוי ספורט, הריון

מעסה רפואית מוסמכת

עם: אביגיל פורת

שיתוף חברים
עם : אביגיל פורת